آموزش گام به گام تلگرام( قسمت اول)

آموزش گام به گام تلگرام و ارائه راهکارهایی برای تشکیل کانال و یا گروه خاص دراین شبکه اجتماعی

در دهه اخیر استفاده از نرم افزار و اپلیکیشن های پیام رسان به یکی از ضروری ترین بخش های زندگی افراد در ایران تبدیل شده است. در بین این همه بستر ارتباطاتی تلگرام در بین کاربران ایرانی از همه فراگیرتر و محبوبتر است. بیش از 80 درصد کاربران ایرانی از این پیام رسان روسی استفاده می کنند به گونه ای که با توجه به تعداد کل کاربران تلگرام، حدود 40 درصد کاربران را ایرانی ها تشکیل می دهند ( این ارقام جای شگفتی ندارد، چرا که بیش از 53 درصد مردم عضو شبکه های اجتماعی هستند و میانگین حضور روزانه آنها در شبکه های اجتماعی بیش از 30 دقیقه است )

در این مقاله بر اساس در خواست شما همراهان وب مک ، در مورد کانال و گروه در تلگرام صحبت خواهیم کرد و به شما آموزش خواهیم داد که چگونه کانال یا گروه مخصوص به خود را در این پیام رسان اجتماعی ایجاد کنید.
قبل از هر چیزی نیاز است چند نکته را یادآور شویم :
-همه نرم افزار های رسمی تلگرام  ( و چند نرم افزار غیر رسمی ) متن باز هستند. متن باز بودن یعنی هر کسی  که از برنامه نویسی سر در می اورد، می تواند در این برنامه تغییراتی را اعمال کند و به عنوان یک برنامه غیر رسمی در اینترنت منتشر کند. بنابراین اگر برنامه را از منابع معتبر دریافت نکرده اید، در استفاده از این برنامه بیشتر دقت کنید.
-تمام سازنده گان شبکه ها و پیام رسان های اجتماعی ادعا دارند که از اطلاعات کاربران هیچ استفاده نمی شود اما باید دقت کنید که این گفته آنها فقط یک ادعا است. پس در انتشار اطلاعات خود در این محیط ها بیشتر دقت کنید.

کانال چیست:

کانال تلگرام مسیر یک طرفه است که فقط ادمین های کانال می توانند در آن پست های دلخواه را برای اعضای کانال منتشر کنند و سایر اعضا امکان اضافه کردن پست در آن را ندارند. بزرگترین مزیت کانال در این است که دیگر نگران محتوای منتشر شده توسط دیگران در کانال خود نیستید، چرا که سایرین امکان انتشار هیچ کونه مطلبی در کانال را ندارند و فقط می توانند مطالب کانال را برای دیگران فوروارد کنند. از کانال می توانید برای پیام رسانی به تعداد نا محدودی از کاربران استفاده کرد.

ویژگی های کانال :

1.    هر کانال می تواند چندین مدیر داشته باشد
2.    تعداد افرادی که مطالب ارسالی را مشاهده کرده اند را دید
3.    لینک عمومی و منحصر به فرد ایجاد کرد
4.    غیر قابل مشاهده بودن اعضا

نحوه ساخت کانال :

یکی از دلایل فراگیرشدن تلگرام استفاده آسان از نرم افزار های آن در سیستم عامل های مختلف است. ما در این آموزش از نسخه 4.8 در سیستم عامل اندروید استفاده می کنیم .
مرحله اول : در منوی تنظیمات گزینه New Channel را انتخاب کنید.

 n2sQXnFYBB


مرحله دوم : گزینه Create Channel را انتخاب کنید

leTLHYZsNP


مرحله سوم : اطلاعات کانال خود را " نام کانال" و "توضیحات" را در قسمت مربوطه وارد کنید

KQAfRPBLKE

مرحله چهارم : نوع کانال خود را انتخاب کنید. در تلگرام 2 نوع کانال داریم : عمومی و خصوصی . در کانال های عمومی هر کسی می تواند توسط لینکی که شما برای کانال خود در نظر میگیرید عضو شود و همچنین در نتیجه جستجو کاربران کانال شما را نمایش می دهد اما در کانال های خصوصی فقط افرادی می توانند عضو شوند که توسط شما لینک عضویت دریافت کرده اند و همچنین در نتیجه جستجو کاربران کانال نمایش داده نمی شود. شما همچنین می توانید در هر دو حالت لینک کانال را به مراتب تغییر دهید. اما به اینکه نکته دقت کنید که در حالت عمومی لینک کانال باید منحصر به فرد باشد.

CTy7ZexBUR


همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید لینک کانال های خصوصی غیر قابل دست یافتن می باشد.

jbw0YPkiBk


در این مرحله شما می توانید دوستان خود به کانال خود دعوت کنید.

lh8p7wC0UW

کانال شما ایجاد شد. همانطور که مشاهده می کنید در کانال شما همان امکانات چت های خصوصی را دارید. شما می توانید مطلب،تصویر، ویدیو، استیکر و ... را برای اعضای کانال منتشر کنید. تنها تفاوتی که هست امکان فعال یا غیر فعال کردن ارسال نوتیفیکیشن ارسال مطلب جدید در کانال برای اعضا است.

l7BQvLJPhs


در قسمت تنظیمات کانال شما می توانید موارد زیر را مدیریت کنید :
    -تغییر اطلاعات کانال
    -مشاهده فعالیت های اخیر
    -مدیریت ادمین های کانال
    -مدیریت اعضای کانال

NZPrX6yJ6h

 



با لمس گزینه Channel info شما می توانید اطلاعات کانال از قبیل نام،توضیحات،لینک،عکس . نوع کانال را تغییر دهید. همچنین با فعال کردن گزینه Sign Messages می توانید نام ادمین را به انتهای مطالب ارسالی در کانال اضافه کنید. و در نهایت هم می توانید کانال ایجاد شده را حذف کنید. دقت کنید که برای این کار فقط ادمین اصلی می تواند کانال را حذف کند.

oxxMlA06h9

2TCQxY4Lo2
در آموزش بعدی در مورد گروه ها در تلگرام صحبت خواهیم کرد.با ما همراه باشید.
موفق باشید...

"وب مک، تعالی بخش برند شماست"

برچسب ها : تلگرام
نویسنده : مصطفی عسکرنژاد
تاریخ : 1396/11/29
5
تعداد بازدید : 3605
تعداد کامنت : 0