اعلام رسمي جزئيات فيلترينگ هوشمند

مديرعامل شركت زيرساخت گفت: فيلترينگ هوشمند شبيه parental control (فيلترينگ خانگي) خواهد بود كه سطحي از دسترسي را متناسب با شرايط و هويت كاربر فراهم مي‌كند

اعلام رسمي جزئيات فيلترينگ هوشمند

سه شنبه, ۱۸ آذر, ۱۳۹۳

 

مديرعامل شركت زيرساخت گفت: فيلترينگ هوشمند شبيه parental control (فيلترينگ خانگي) خواهد بود كه سطحي از دسترسي را متناسب با شرايط و هويت كاربر فراهم مي‌كند و به جاي اعمال در گت‌وي بين‌الملل در لايه دسترسي قرار مي‌گيرد.

به گزارش پايگاه خبري فناوري اطلاعات ايران از جام جم آنلاين ، محمود خسروي در پاسخ به اين سؤال كه وزارت ارتباطات با اعلام آمادگي براي اجراي فاز نخست فيلترينگ هوشمند از كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه درخواست برگزاري جلسه فوق‌العاده كرده است، اظهار داشت: در اين باره از تمامي ظرفيت‌ها و استعدادهاي شركت‌هاي نوآور بخش خصوصي استفاده مي‌شود و پس از تست محصولات توليد شده توسط آنها از محصولات حمايت و به آنها تأييديه داده مي‌شود. معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به ساختار كلي فيلترينگ هوشمند توضيح داد: قرار است ساختار فعلي فيلترينگ ارتقاء يابد و هوشمند شود. وي گفت: فيلترينگ هوشمند قرار نيست در گت‌وي بين‌الملل اجرا شود زيرا پيچيدگي‌ها در گت‌وي زياد است و از اين رو فيلترينگ هوشمند در لايه‌هاي دسترسي خواهد بود كه ممكن است لايه دسترسي شركت‌هاي ISP، اپراتورها يا استاني باشد و اين هنوز مشخص نيست. خسروي تصريح كرد: در فيلترينگ هوشمند شرايط كاربر از جمله سن، شغل و تحصيلات بررسي مي‌شود و سطوح مختلف فيلترينگ تعريف مي‌شود كه در اين باره تشخيص و احراز هويت كاربر بخشي از كار است. مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت تصريح كرد: به اين ترتيب با فيلترينگ هدفمند كاربران در سطوح خود به محتواها دسترسي پيدا مي‌كنند و هدف از اين كار اين است كه ديگر نياز به فيلترشكن‌ها نباشد. وي تأكيد كرد: در نهايت مديريت سطوح مختلف دسترسي در فيلترينگ هوشمند به صورت يكپارچه انجام خواهد شد و امكان اعمال سليقه توسط لايه دسترسي در چگونگي فيلترينگ وجود نخواهد داشت.

نویسنده : وب مک
تاریخ : 1393/09/24
0.0
تعداد بازدید : 1738
تعداد کامنت : 0