فیس بوک، واتس‌اپ و وایبر در معرض خطر کلاهبرداری و هک‌

فیس بوک، واتس‌اپ و وایبر در معرض خطر کلاهبرداری و هک‌

تحقیق یک دانشجوی ایرانی نشان می دهد کاربران3 پیام رسان واتس اپ، فیس بوک مسنجر و وایبر در معرض خطر هک اطلاعات و کلاهبرداری سایبری قرار دارند.
 
به گزارش مهر  ، الهام وزیری پور دانشجوی ایرانی مقطع دکترای دانشگاه بیرگام و همکارانش متوجه شده اند بیشتر کاربران 3 پیام رسان مزبور در برابر حملات بدافزارها قرار دارند زیرا از ویژگی های امنیتی مناسب استفاده نمی کنند.
 
در این تحقیق فقط۱۴ درصد شرکت کنندگان توانستند به طور ایمن از این پیام رسان ها استفاده کنند.وزیری پور در این باره می گوید:هنگام محاوره در این پیام رسان ها احتمال دارد یک بدافزار طرف سوم یا حمله سایبری پیام های افراد را رصد کند.در واقع گرچه واتس‌اپ و وایبر، پیام‌ها را به صورت پیش‌فرض رمزگذاری می‌کنند، هر سه برنامه‌های پیام‌رسان مزبور نیازمند "فرآیند اعتبارسنجی" (authentication ceremony) برای تضمین امنیت واقعی‌شان هستند.
 
اما چون بیشترکاربران از این فرایند و اهمیت آن ناآگاهند، امکان این که هکر یا شخص ثالث بخواهد مکالمات آن ها را استراق‌سمع کند، وجود دارد.فرایند اعتبارسنجی به کاربران امکان تایید هویت طرف مکالمه‌ موردنظرشان را می‌دهد و اطمینان می‌دهد فرد دیگری حتی شرکت ارائه دهنده نرم‌افزار پیام‌رسان پیام‌هایشان را رهگیری نخواهد کرد.
 
چون بیشتر مردم مشکلات امنیتی مهم را تجربه نکره‌اند، مجاب کردن آن‌ها به تلاش برای استفاده از ویژگی‌های امنیتی که برنامه‌های نرم‌افزاری ارائه می‌دهند، دشوار است.
 
به گفته وزیری پور ،چنانچه با یک فناوری جدید، فرایند اعتبار سنجی را پشت صحنه و خودکار و بدون تلاش برای کاربران اجرا کنیم، می‌توانیم بدون نیاز به آموزش دادن آن‌ها، مشکلات امنیتی موجود را حل کنیم.
نویسنده : وب مک
تاریخ : 1396/05/23
0.0
تعداد بازدید : 1880
تعداد کامنت : 0